.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دكتراي خريداري شده نماینده مجلس+ سند

ضدفساد: مدرك تحصيلي رئیس یکی از کمیسیون های مجلس و از افراد نزديك به جريان انحرافي نامعتبر از آب درآمد.

وي در سايت شخصي، تبليغات انتخاباتي و ... خود را داراي مدرك دكتراي اقتصاد از دانشگاه آكسفورد لندن معرفي مي كند، در صورتي كه در جستجوي اينترنتي نام دانشگاهي كه وي مدرك خود را از آن ارائه داده است مشخص مي شود كه اين گواهينامه با شماره 235433 متعلق به يكي از دانشگاههاي باز و بي اعتبار آمريكا به نام "Commonwealth Open Univerdity" است كه در سال 2007 ميلادي (1386شمسي) از آنجا خريداري شده است.

نكته ديگر آنكه وي با ادعاي اينكه مدرك خود را از يك دانشگاه انگليسي زبان اخذ كرده و حداقل قاعدتاً بايد 3 الي 4 سال در اين دانشگاه درس خوانده، مقاله ارائه داده و در پايان دوره از "تز دكتراي" خود به زبان انگليسي دفاع كرده باشد، اما وي توانايي صحبت كردن به زبان انگليسي را ندارد و حتي نمي تواند چند دقيقه درباره اقتصاد با زبان انگليسي صحبت كند.

در صحت مدرك كارشناسي ارشد وي نيز ترديد وجود دارد چرا كه هيچگاه اين مدرك ارائه نشده و معلوم نيست وي كاشناسي ارشد روابط بين الملل را از چه دانشگاهي، با چه معدلي و با چه پايان نامه اي اخذ كرده است؟

نكته جالب ديگر آنكه وی از امضاكنندگان استيضاح مرحوم علي كردان وزير سابق كشور به دليل استفاده از عنوان تقلبي "دكتر" و خريد مدرك از دانشگاه آكسفورد نيز بود در حالي كه امروز خود او با اين نوع مدرك "دكتر" خطاب مي شود و با عنوان دكتر نامه هاي خود را امضاء مي كند.

نگاهي گذرا به مدرك اين نماينده و ترجمه دقيق آن نكات جالبي را نمايان مي كند، ترجمه دقيق اين مدرك به شرح زير است:

http://www.shomalnews.com/photo/132176319143147553.jpg



مدرک تحصیلی



دانشگاه آزاد – مشترک المنافع

قابل توجه اینکه

...... با رعایت کلیه شرایط و مقررات دانشگاه پذیرفته شده اند که بدینوسیله مدرک دکتری از دانشگاه اقتصاد (اقتصاد سیاسی) اعطاء شده است و ایشان مستحق کلیه حقوق و امتیازات ویژه مرتبط با آن مدرک می باشند در تایید این گواهی ، این دانشنامه ""diplomaرا اعطاء نموده و آنرا با دستهایمان امضاء و به مهر دانشگاه ممهور نموده ایم.

4/ دسامبر /2007 رییس دانشگاه/ ceo
منشی یا مسوول دبیر خانه /235433 / شماره


با كمي تامل مي توان نكاتي در خصوص اين مدرك تحصيلي نامعتبر عنوان كرد:

1. رشته تحصیلی ذکر نشده، بلکه صرفا در خط دوم "در دانشگاه اقتصاد و یا اقتصاد سیاسی" ذکر شده است.

2. در مدارك معتبر بجای دکتری از کلمه phd استفاده مي شود.

3. در سطر چهارم از گواهی "دانشنامه دیپلم diplomoa " تعریف به میان آمده و اختلاف بین مدرک دکتری با دیپلم بر کسی پوشیده نیست!

4. در این مدرک بحثی از گذراندن دوره ها و امتحانات نشده و فاقد معدل است، بلکه "اعطا و اختصاص" عنوان شده كه اين واژه ها براي مدارک افتخاری يا پولي به كار برده مي شود.

5. اسمی از کشور شهر یا منطقه ذکر نشده است در صورتيكه اين دانشگاه در آمريكا است و نامبرده مدعي اخذ مدرك از انگلستان است!

6. هیچگونه تاییدیه اي از وزارت آموزش عالی کشور محل اخذ مدرک (امريكا يا انگلستان) مشاهده نمی شود.

7. فاقد مهر تاییدیه اداره کل امور فارغ التحصیلان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري می باشد(مهر ارزشیابی)

گفتني است تحصیل "مدارک علمی غیر معتبر" یکی از مواردی است که مبتلابه بسیاری از کشورهاست و در قوانین این کشورها مجازات های سنگینی برای جاعلان مدارک علمی و دانشگاهی در نظر گرفته شده است .

مجازات جعل مدارک علمی به ویژه برای مدیران دولتی و کارمندان دولت، بسیار سخت تر است، چرا که مدیران دولتی که مدارک غیر معتبر و یا جعلی ارایه می دهند، طبیعتا انتظار ارتقای مقام و پایه حقوقی دارند و ممکن است سال ها بدون اینکه شایستگی کسب مقام یا پستی دولتی را داشته باشند با ارایه مدرکی تقلبی و یا غیر معتبر از حقوق و مزایایی برخوردار شوند که واقعا مستحق آن نیستند.

در قوانین بسیاری از کشورها موضوع "مدارک دانشگاهی غیر معتبر" در دو مقوله مشخص تعریف می شود.

در واقع مدارک علمی غیر معتبر یا تقلبی مدارکی هستند که:

1. واقعی اند اما از دانشگاه یا موسسه ای غیر معتبر اخذ شده اند.

2. جعلی اند و به نام دانشگاه یا موسسه ای معتبر صادر شده اند.

این دو حالت بسته به استفاده کننده از مدرک غیر معتبر مجازات مختلفی دارد .

مثلا در مورد اول پس از احراز معتبر نبودن مدرک علمی از سوی دادگاه، اگر ثابت شود که دارنده مدرک اطلاعی از غیر معتبر بودن دانشگاه خود نداشته باشد، مجازات خفیف تری برای او نظر گرفته می شود، اما در این حالت قانون اشد مجازات را برای موسسه غیر معتبر در نظر می گیرد.

اما در حالت دوم بیشتر این تحصیل کننده مدرک است که مجازات می شود نه دانشگاه معتبر یا موسسه علمی که مدرک به نام آن صادر شده است . چرا که در این حالت با سوء استفاده از نام یک دانشگاه یا موسسه معتبر علمی، مدرکی جعل شده و احتمالا اشخاصی متقلب و کلاهبردار با جعل اسم دانشگاه و در ازای دریافت مبالغی اقدام به جعل مدرک علمی کرده اند .
در ایران نیز، قانونگذار ، سختگیری ویژه ای درباره مدارک جعلی تحصیلی قائل شده است تا بدین سان حرمت این مدارک محفوظ بماند.

مطابق ماده 527 قانون مجازات اسلامی، هرکس مدارک اشتغال به تحصیل یا فارغ التحصیلی یا تاییدیه یا ریز نمرات تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی‌ و تحقیقاتی داخل یا خارج از کشور یا ارزشنامه‌های تحصیلات‌خارجی را جعل کند یا با علم به جعلی بودن آن را مورد استفاده قراردهد علاوه برجبران خسارت‌، به حبس از یک تا سه سال محکوم‌خواهد شد.

در صورتی که مرتکب‌، یکی از کارکنان وزارتخانه‌ها یا سازمانها و موسسات وابسته به دولت یا شهرداری‌ها یا نهادهای انقلاب ‌اسلامی باشد یا به نحوی از انحاء در امر جعل یا استفاده از مدارک و اوراق جعلی شرکت داشته باشد به حداکثر مجازات محکوم ‌می‌گردد.

حال بايد منتظر ماند و ديد شوراي نگهبان و مراجع ذي صلاح چه برخوردي با اين گونه جعل عناوين و سوءاستفاده ها مي كنند و اصولاً چرا افرادي در نظام مقدس اسلامي با اين سابقه و عملكرد در جعل عنوان و برخي موارد ديگر بايد در جايگاه حساسي نظير نمايندگي مجلس شوراي اسلامي قرار گيرند!؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کوچصفهانی 29 آبان 1390
مردم به خوبی می دانند بسیاری از مسئولان چنین مدارک جعلی را اخذ تا بتوانند به خود و اطرافیانشان خدمت کنند باید بعد از جریان آقای کردان مدارک کلیه نمایندگان مجلس و وزراء و معاونین استانداران مدیران کل و اساتید دانشگاهها و سایر و امثالهم بدون هیچگونه ملاحضات سیاسی بررسی مجدد بعمل می آمد . بررسی باید بی تعارف باشد نباید سکوت کنیم تا طرف دهانش پرید و قلمش لیز خورد ماهیت واقعی خود را نشان داد پدر یارو در بیاریم حالا که از خط ما جدا شدی فسادش را افشاء کنیم اصلا نباید اجازه وقوع چنین رفتار و اعمال پلیدی را بدهیم همین مسائل باعث دور شدن جوانان تحصیلکرده و نخبه کشور از نظام می شود اینها مستحق اعدام هم شاید باشند چنین با چنین مدرک جعلی و نشستن در مسند مهم تصمیم گیری در سیاست های کلان کشوری حتی ممکن است موجب نابودی و مرگ دیگران شده باشد .
شورای نگهبان و حجت الاسلام جنتی باید توجه خودشان را بیشتر کنند . باید در این خصوص جهادی عمل شود مطمئن باشید این افراد در جریان اصولگرایان بیشتر هست و قبلا هم در اصلاح طلبان بوده و امروز هم در جریان فتنه و انحرافی هم وجود دارد اصلا ربطی به جریان سیاسی ندارد ربط به جیب دارد . حالا مدیریت محترم شمال نیوز شما مطمئن هستید در شمال نیوز این نوع افراد با مدرک جعلی نیستند باید مراقب مدارک دارننگان مدارک لیسانس به بالا باشیم
ححححححححح 29 آبان 1390
بعضي از مديران و..... اينگونه اند ......... بيت المال چه ميشود .... ايا ميشود روزي بيايدكه هيچ مديري و........... دروغ نگويد .......... به اميد ان روز ..........
نا شناس 29 آبان 1390
چرا مسئولان همایش بیداری اسلامی صداو سیمای تهران ، صداو سیما و دستگاههای فرهنگی مازندران ، دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران ، ستاد نماز جمعه ، دانشگاههای استان مازندران ، بنیاد نخبگان استان و کشور و دیگر نهادهای انقلابی نسبت به حرکت انقلابی و ارزشی فرهنگی بسیجی که از دریافت دکترای افتخاری و جایزه علمی پادشاه بحرین و یونسکو ، بنفع انتفاضه اسلامی شیعیان مظلوم بحرین انصراف دادند ، برنامه تهیه نکرده اند . اگر یک تهرانی یا اصفهانی بود تمام کشور را خبر می کردند . برای حرکتی زشت در فوتبال پوشش رسانه ای ملی داریم ، اگر ورزشکاری در مسابقه با یک اسرائیلی انصراف دهد پوشش رسانه ای ملی داریم اما اقدام ارزشی یک فرهنگی مازندرانی نادیده گرفته می شود که مایه تاسف است ! . چرا مسئولین محترم یادشده از ارزشهای اسلامی و انقلابی فقط در تریبونهای تبلیغاتی خویش سخن می گویند و نسبت به نخبگان استان مازندران بی توجهی می کنند ؟! فقط سایت شمال نیوز بود که این خبر ارزشی و انقلابی که در نوع خود بی نظیر و در کشور نمونه است را منتشر کرد ه بود که جای تشکر دارد .... سرمایه های معنوی ، ارزشی و انقلابی مازندرانیها را پاس بداریم .
نا شناس 29 آبان 1390
ای بابا
نا شناس 29 آبان 1390
خدا پدر مادر نماینده ها رو بیامرزه که به این جاعلین محترم نون میرسونن ...
نا شناس 29 آبان 1390
خدا رحمت کند مرحوم کردان را . اما کار این عزیز نماینده اصولگرا دلیل بر برائت کار جعل و دروغ مرحوم ایشان نمی شود . مسائل را با هم قاطی نکنیم.خداوند به همه عقل بدهد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.042 seconds.